~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Wednesday, December 5, 2012

Kejahilan Rakyat, Kebanggaan Pemerintah Acuan Penjajah


Dewasa ini, makin hari makin banyak perkara yang berlaku di luar kawalan, bahkan ada di antara mereka (rakyat) tidak lagi dapat membezakan mana dari Islam dan manakah dari selainnya. Kekadang mereka tidak sedar bahawa tindak-tanduk mereka adalah bercanggah dengan Islam kerana mereka sudah dibutakan sudah sekian lama.

Apabila ditimbukan beberapa isu yang berlaku di depan mata mereka, maka mereka akan berkata, ini bukan dari Islam, ini adalah dari Parti kamu dan sebagainya, sedangkan ia ada dalam Islam dan dibenarkan. Antara perkara yang berlaku dewasa ini adalah:

1- Apabila PAS mengishtihar bahawa, PAS akan Bertahalluf Siasi (pakatan politik) dengan DAP, maka mereka kata, ini bukan dari Islam. Sedangkan terlalu banyak kisah yang berlaku di zaman Nabi s.a.w., zaman sahabat, zaman Tabi' Tabi'in dan ramai Ulama' membenarkan perkara tersebut. 

=> Apabila mereka diterangkan, ada di antara mereka yang mengerti dan ada di antara mereka tetap tidak mengerti bahkan menentangnya. Mereka (ahli-ahli UMNO) tak sedar bahawa, mereka dah lama berpakat dengan MCA, MIC, GERAKAN & sebagainya.

2- Apabila timbul isu HUDUD. PAS berkata "kami konsisten dengan dasar kami iaitu Islam dan kami akan terus perjuangkan untuk menegakkan pelaksanaan Hudud". Lalu mereka berkata, hudud yang diperjuangkan oleh PAS adalah Hudud buatan PAS, sedangkan Hudud yang diperjuangkan oleh PAS adalah Hudud yang diPERINTAHkan oleh Allah & RasulNya. 

=> Apabila mereka diterangkan, ada di antara mereka yang mengerti dan ada di antara mereka tetap tidak mengerti. Apa yang pelik, orang Cina & India dari Agama lain, sebahagian besar mereka menerima perjuangan ini, tetapi sebahagian orang Melayu Islam lain pula yang berlaku.

3- Apabila timbul isu Tuan Guru Nik Razi Bin Nik Mat mendoakan "KO UMNO & Hancurkan UMNO" dalam himpunan kebangkitan rakyat di Stadium Kita Bharu, maka mereka berkata PAS sudah sesat dan sebagainya. Sedangkan doakan kehancuran kepada orang zalim adalah dibenarkan dalam Islam dan pernah dibuat oleh Sahabat Nabi s.a.w. 

=> Kenapa UMNO zalim? Kerana mereka tidak memberi hak Royalti kepada rakyat Kelantan, mereka rampas harta rakyat, mereka tidak laksanakan hukum Islam, mereka melakukan korupsi, mereka menfitnah dan pelbagai lagi. Apabila mereka diterangkan, ada di antara mereka yang mengerti dan ada di antara mereka tetap tidak mengerti.

Pelbagai lagi isu yang berlaku dalam negara kita jika nak dibincangkan. Rakyat terus menerus dijahilkan oleh pemimpin acuan penjajah ini. Beberapa tahun lepas, UMNO telah menubuhkan "ULAU/ILMU" tetapi golongan ini jelas tidak berfungsi sebagaimana yang dikehendaki Islam. Bukan kerana mereka tidak belajar Agama, tetapi mereka menyembunyikan kebenaran, semoga Allah menjauhi kita dari golongan sebegini.

Apabila rakyat jahil ilmu Agama, maka mudahlah mereka melakukan apa yang mereka suka dan menyucuk hidung rakyat. Rakyat terus ikut dan akhir sekali berlakukalah pelbagai kekacauan dan huru-hara di dunia ini. Ayuhlah semua, kita bersama-sama dengan Jamaah Islam dan berjuanglah bersama-samanya.

Disediakan Oleh:
Mohd Hamyzan Bin Hussain

0 comments:

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan