~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Sunday, May 27, 2012

HANYA TEMPAT YANG MEMBEZAKAN PERJUANGAN MEREKA!!!


Sepanjang keberadaan di bumi Mesir, saya sempat mengikuti sedikit sebanyak perkembangan politik di Mesir dan melihatnya tidak ubah sepertimana yang berlaku di Tanahair. Di sini terdapat banyak golongan, sama seperti Malaysia. Antara yang paling menonjol selepas berlakunya revolusi adalah:

1- Parti Kebebasan & Keadilan (FJP) dan merupakan sayap kan
an kepada Jamaah Ikhwan Muslimin.
2- Parti Fulul mewakili golongan pro Mubarak (bekas presiden Mesir).
3- Parti bebas & beraliran leberal dan banyak lagi.

FJP merupakan parti aliran Islam dan ingin menegakkan Islam di bumi Mesir ini. Mereka tidak sedikitpun gementar dengan ugutan dari pihak musuh untuk menghalang perjuangan mereka. Dalam menifesto sepanjang tempoh berkempen untuk calon presiden baru-baru ini, mereka tidak teragak-agak mewar-warkan kepada rakyat bahawa, mereka akan menjalankan Syaria'at Islam di bumi Mesir dan berusaha untuk membebaskan Baitul Muqaddis serta tidak akan bekerjasama dengan golongan fulul sekiranya mereka diberi mandat oleh rakyat untuk mentadbir Mesir.

Tidak kurang hebat golongan fulul membuat menifesto mereka sepanjang kempen pilihanraya presiden. Antara ungkapan yang masyhur adalah "Buat kerja, bukan bercakap". Mereka banyak bercakap soal pembangunan, kemajuan dan sebagainya, soal Syaria't Islam langsung mereka tidak mengambil kisah walaupun mereka juga dari kalangan Islam.

Bak kata Tun Dr. Mahathir Mohamad "UMNO dah berpuluh-puluh tahun tak bagi orang pandai masuk UMNO, sebab itu kebanyakan Doktor masuk PAS". Samalah juga dengan situasi yang berlaku di bumi Kinanah ini, hanya orang-orang bodoh, nak projek, nak rasuah, korupsi, berhibur dan sebagainya akan bersama-sama dengan golongan fulul, tetapi golongan cerdik pandai, doktor, Agamawan dan pemberani akan menyokong Dr. Mursi dari FJP. Setidakpun mereka akan sokong Dr. Abul Futuh atau calon bebas lain sebagai calon Presiden Mesir, bukan pada fulul.

Sama-sama kita mendoakan agar pilihanraya pusingan kedua nanti berpihak kepada Dr. Mursi, bukan pada fulul. Jangan sesekali gadaikan revolusi yang berlaku baru-baru ini dengan begitu sahaja dan kita juga mengharapkan pilihanraya pusingan kedua ini berjalan dengan lancar tanpa provokasi, rasuah serta penipuan sepertimana yang telah dilakukan golongan fulul pada pusingan pertama baru-baru ini. Doakan juga agar, pada PRU-13 akan datang berpihak kepada Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan Pakatan Rakyat. Pilihanraya berjalan dengan BERSIH sepertimana yang tercatat dalam tuntutan BERSIH 3.0 baru-baru ini.

0 comments:

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan