~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Saturday, December 22, 2012

Jangan Sampai Terikut Rentak Musuh



Biarkan saja musuh menggunakan taktik kotor untuk mendapat kemenangan, tetapi kita yang berjuang dalam Parti & Jamaah Islam tak boleh ikut rentak mereka. Selagi boleh tegur dan mereka boleh terima, maka tegurlah kerana mereka juga dari yang beragama Islam dan sebahagiannya tidak. 


Jika kita juga guna taktik kotor seperti mereka, maka tiada beza antara kita dengan mereka. Nabi s.a.w. tak ajar kepada kita cara untuk mendapat kemenangan mesti guna taktik kotor, bahkan melarangnya walaupun mereka dari Agama lain. 

Kita menang bukan kerana usaha dan perjuangan kita semata-mata, tetapi kemenangan kita merupakan anugerah dan keizinan dari Allah Ta'ala. Apa yang penting kita mesti berjuang dan tidak putus asa dan semestinya menjaga hubungan dengan Allah & makhluknya.

Parti atau golongan yang bermusuh dengan Islam takkan kekal dan pasti menerima kekalahan suatu masa nanti dan kebenaran itu tetap kebenaran dan kebenaran semestinya datang dari Allah & RasulNya. Maka bersama-samalah kita dengan kebenaran tatkala senang mahupun susah.

Memang perjuangan sangat pahit dan panjang, tetapi hasilnya sangat manis walaupun kemenangan masih ditangguhkan. Jika mati dalam medan perjuangan menegakkan Islam, maka mati kita mati yang mulia (Insya Allah), jika mati dalam dosa atau bersama dengan Parti selain Islam, mati kamu mati yang hina (nau'zubillahi min zalik).

::-Mohd Hamyzan Bin Hussain-::

0 comments:

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan