~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Tuesday, March 13, 2012

Oh Negaraku, Selamatkah Untuk Didiami?


Selamatkah negara kita Malaysia yang saban hari diulang-ulang oleh pemerintah slogan "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan"??? Apa yang didahulukan untuk rakyat? Adakah keselesaan, keselamatan, kesejahteraan, keamanan dan sewaktu dengannya? Adakah kroni didahulukan dengan kebajikan, rasuah/sogokan dan rakyat didahulukan dengan bebanan dalam hidup selama empat tahun, bila hampir tiba PRU maka barulah datang bantuan dan sebagainya? Inikah pemerintah yang kita inginkan? Sedarlah wahai saudaraku, wahai rakyat Malaysia sekalian "janganlah tertipu di siang hari".

Beberapa hari lepas kita dikhabarkan dengan kehilangan seorang kanak-kanak berumur 5 tahun yang sungguh menyayat hati dan akhirnya dijumpai dalam keadaan sudah menjadi ABU kerana dibakar oleh penjenayah. Sungguh hiba hati ini bila melihat keadaan negara yang semakin hari semakin rosak, tidak selamat untuk didiami. Masakan tidak, hampir setiap minit berlakunya kes ragut, rogol, cui, rompak, bunuh, bakar orang, bergaduh dan sebagainya. Kini pula timbul isu seorang bekas Perdana Menteri Malaysia mendakwa bahawa (hukum hudud tiada dalam al-Quran). Bagaimanalah nasih generasi mendatang jika pemimpin hari ini hanya mengambilberat soal kebajikan rakyat pada masa-masa tertentu sahaja, di masa lain mereka mengutamakan periuk nasi dan kroni mereka sahaja.

Sedarlah wahai rakyat sekalian, wahai ummat Islam terutamanya jangan lagi tidur dan takut dengan pemimpin yang menzalimimu. Rasulullah s.a.w. pernah bersabda yang bermaksud "sesungguhnya orang Mukmin, mereka tidak akan terjatuh dalam lubang yang sama". Takutlah hanya kepada Allah s.w.t. kerana Allah saja yang dapat menolong kita di waktu kita senang mahupun di waktu susah, manusia hanya makhluk biasa dan akan dikembalikan kepada Allah jua akhirnya. Tiada makhluk yang kekal di dunia ini, kecuali Allah Ta'ala yang Maha Kuasa sahaja yang kekal abadi.

Ayuhlah kita sama-sama buat reformasi dalam diri dan dalam negara agar, pemimpin yang akan mentadbir negara pada masa akan datang bukan lagi pemimpin korupsi dan parasit, tetapi pemimpin yang kita dambakan adalah pemimpin yang mampu mentadbir dengan adil pada semua rakyat dan mampu memberi sinar baru kepada pentadbiran negara. Apa yang lebih penting dari itu adalah, kita inginkan negara kita didikan di atas dasar Islam yang sebenar dan mentadbirnya pula dengan panduan al-Quran dan al-Sunnah. Bilamana Islam memerintah, maka Insya Allah, akan tertegaknya keadilan, kebajikan dan keamanan kepada semua. Allahu Akbar 3x !!!

Sekian...

Mohd Hamyzan Bin Hussain,
Kaherah, Mesir.

0 comments:

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan