~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Wednesday, December 19, 2012

Kepada Siapa Mesti Kita Takut?


Apabila persoalan ini ditimbulkan, maka jawabannya sudah tentu Allah kerana hanya Allah layak disembah, dipuja dan dipuji oleh semua makhluk. Hanya padaNya sahaja kita mesti takut dengan erti lain taqwa. Tetapi pada kali ini saya bukan nak berkonsi soal taqwa, tetapi kepada siapa yang mesti kita takut. Inilah kadang-kadang manusia keliru mungkin kerana mereka jahil ataupun telah dijahilkan oleh pemimpin yang tak mahukan Islam.


Kita tak perlu takut kepada mana-mana pemimpin yang tak takutkan Allah, tetapi takutlah kepada Allah, nescaya mereka akan takut kepadamu. Pemimpin yang tak takutkan Allah, mereka akan laksanakan sesuatu mengikut hawa nafsu dan syaitan, sedangkan nafsu & syaitan tidak membawa seseorang kecuali ke jalan yang sesat lagi menyesatkan dan tidak pula berkuasa, tetapi Allah sahaja yang Maha Kuasa dari segalanya.

Mereka akan dapat kuasa dan akan berkuasa sebagaimana yang dikehendaki nafsu & Syaitan, sedangkan Allah tidak sekali-kali redha padanya. Suatu hari nanti mereka mesti tersungkur dan dihina oleh Allah Ta'ala di dunia & di akahirat.

Takutlah kepada pemimpin yang takutkan Allah, kerana Allah sedang bersamanya ketika mereka senang mahupun susah. Pemimpin yang takutkan Allah, mereka akan laksanakan sesuatu mengikut acuan al-Quran & al-Sunnah, sedangkan kedua-dua ini adalah arahan dari Allah & RasulNya dan Allah Ta'ala itu amat berkuasa atas segalanya. 

Jika kita takutkan pemimpin yang tak takut kepada Allah, maka mereka tak takut kepada kita dan Allah pula tidak redha pada kita. Jika kita takut hanya kepada Allah, maka Allah akan campakkan ketakutan ke dalam hati-hati mereka pada kita. Maka bersedialah untuk diperangi mereka dan jangan sesekali kamu berundur dari perjuanganmu.

Sekiranya kita takutkan pemimpin yang takutkan Allah, maka Allah akan redha kepada kita. Maka lihatlah seberapa limpahnya kurniaan Allah kepada penduduknya dengan limpahan rahmat dan kasih sayang yang tak terhingga. Maka bersyukurlah tatkala mendapat kurniaan ini dan jangan sesekali leka. 

Manusia yang bersifat material biasanya akan bersama pemimpin yang tidak amanah, tetapi golongan yang benar-benar Mukmin, mereka akan bersama dengan pemimpin yang adil lagi bertaqwa. Maka pilihlah pemimpin yang adil lagi bertaqwa, nescaya kita akan selamat dunia dan akhirat.


Disediakan Oleh:
Mohd Hamyzan Bin Hussain

1 comments:

quellabaalman on March 3, 2022 at 3:45 PM said...

Slots | Casinos, Games & More | MapyRO
Discover slot machines 나주 출장안마 and other gaming machines at MapyRO. 파주 출장샵 Explore your favorite slots, video poker 경산 출장마사지 machines, and more 의정부 출장마사지 at a 상주 출장안마 glance.

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan