~Assalamua'laikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Selamat Datang Ke Laman ini, Semoga Mendapat Manfaat ::::::: Ingatlah Allah Selalu Di Mana Jua Kita Berada ::::::: Wahai Saudaraku, Bersabarlah Di Atas Apa Yang Menimpamu, Sesungguhnya Allah Tetap Bersama Orang-Orang Yang Sabar ::::::: Menyeru Ke Arah Kebaikan Dan Mencegah Daripada Kemungkaran Adalah Tugas Bersama ::::::: Berjuang Ertinya Berkorban, Berkorban Ertinya Terkorban, Terkorban Ertinya Menderita, Menderita Itulah Asam Garam Perjuangan ::::::: Samaada Menang Atau Syahid, Tiada Istilah Kalah Dalam Perjuangan Islam ::::::: Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Ke Laman Ini, Datang Lagi~

Wednesday, December 19, 2012

Islam Itu Indah, Kenapa Kamu Rosakkan?



Islam itu indah, tetapi keindahannya telah ditutupi dan dinodai oleh umat Islam sendiri. Islam akhir zaman ibarat seorang perenang antarabangsa yang diikat kaki, tangan dan ditutup mulutnya lalu diminta untuk menyertai pertandingan acara renang. 

Di mana lagi keindahannya jika inilah yang dilakukan oleh mereka? Di mana? Sudah tentu perenang tersebut akan hilang kehandalannya walaupun dia dah sampai ke peringkat antarabangsa.

UMNO-BN dah lebih 50 tahun memerintah Malaysia, tetapi Islam masih tidak dijalankan bahkan ada di antara mereka yang mengatakan "hukum Islam tak sesuai" dan sebagainya. Kamu belum lakasana, bagaimana kamu tahu? Kamu belum berkahwin, bagaimana kamu nak dapat anak?

Kenapa kerosakan dan kemunduran Islam sering dikaitkan dengan UMNO-BN? Kerana UMNO mengaku dan mengiktiraf Malaysia adalah negara Islam, tetapi kenapa tak nampak keindahan Islam di bawah pemerintahan mereka dan melaksanakan Islam? Takut hilang kuasa? Takut kena potong tangan? Takut kena rejam? Takut hilang kuasa? Kenapa dan mengapa?

Islam pernah memerintah dunia. Suatu hari nanti Islam akan kembali semula ke tempat ini, Insya Allah. Tetapi siapakah yang nak memenangkan Islam kalau bukan KITA? Maka jadikanlah dan berjanjilah pada diri sendiri supaya "Aku Mesti Perjuangkan Islam, Samaada Mendapat Menang Ataupun Syahid".

Disediakan Oleh:

Mohd Hamyzan Bin Hussain

0 comments:

Post a Comment

 

Komuniti Blogger

Komuniti Blogger Azhari Photobucket

Jalinan Persahabatan